Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



הערכת סיכויי תביעת רשלנות רפואית

הצלחתה של תביעת רשלנות רפואית, תלויה במספר פרמטרים. הראשון שבהם הוא מקצועיותו של עורך הדין, המטפל בתביעה.

הערכת סיכויי תביעת רשלנות רפואית

הפרמטר השני הוא חוות דעת מומחה, אשר מהווה חלק עיקרי מראיות התביעה.

נוסף על כך, הצלחתה של התביעה תלויה בחוזקו של הקשר הסיבתי שבין הפגיעה ממנה סובל התובע, לבין התנהגות הנתבע.

עורך דין מקצועי בעל מומחיות בתחום רשלנות רפואית יכול להעריך את סיכוייה של תביעה, כבר בפגישת הייעוץ הראשונה, עם הנפגע. במידה ולדעת עורך הדין, כדאי להגיש תביעה, מומחיותו ומקצועיותו, יגדילו משמעותית את הסיכוי לזכות בתביעה.

למותר לציין כי התביעה חייבת להתבסס על ראיות מוצקות אך אין בהכרח די בהן, כדי לזכות בתביעת רשלנות רפואית. יש להציג את הטענות והראיות בפני בית המשפט, בצורה האופטימאלית ביותר ולשם כך, דרוש עורך דין מקצועי ובעל ניסיון בתחום.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

חשיבותו של עורך הדין

סיכוייה של תביעת רשלנות רפואית תלויים רבות בראיות המוכיחות את טענת הרשלנות. מדובר ראשית לכל, במסמכים הרפואיים, אשר מתעדים את ההליך הרפואי שעבר התובע.

חשוב מאוד לדאוג כי המסמכים יהיו ברורים ויצוינו על גביהם תאריכים, על מנת שיהיה רצף כרונולוגי של השתלשלות האירועים, עד לקרות האירוע הרשלני.

כמו כן, ישנה חוות הדעת של המומחה הרפואי, המהווה חלק מרכזי מכתב התביעה. המומחה יבסס את חוות דעתו, על המסמכים הרפואיים כמובן ומכאן, חשיבותם הרבה.

האם די בכך כי התובע יצטייד בחוות דעת הקובעת כי הנתבע התרשל בטיפול, בכדי לזכות בתביעה. חשוב להבין – אין די בראיות עצמן כדי להבטיח זכייה בתביעת רשלנות רפואית. יש להציג את כל הטענות והראיות בפני השופט הדן בתיק, מלאכה אשר חייבת להתבצע במקצועיות ובדייקנות.

על כן, ישנה חשיבות גדולה מאוד לעורך הדין המטפל בתיק. עורך הדין חייב להיות מומחה בתחום רשלנות רפואית, בעל ניסיון מקצועי ספציפי המתייחס לסוג המקרים של התובע.

יש להדגיש – כל פעולה הכרוכה בניהול התיק, החל מאיסוף החומר הרפואי וכלה בכתיבת כתב הטענות והצגת הראיות לבית המשפט, דורשת מומחיות משפטית ברשלנות רפואית, יסודיות וניסיון.

הערכת סיכויי התביעה

מן האמור לעיל, אנו למדים כי רק עורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית, יוכל להציג את המקרה בצורה הטובה ביותר בפני בית המשפט ולהגדיל את הסיכוי לזכות בתביעה.

נוסף על זאת, חשוב להבין – עורך דין מקצועי ובעל ניסיון, יידע להעריך את סיכויי התביעה בגין רשלנות רפואית, כך שאם אין טעם כלכלי בהגשת התביעה, יאמר הוא זאת לפונה ולא יגיש את התביעה.

לעיתים, למרות כי העובדות מעידות על כך כי הלקוח אכן נפגע מטיפול רשלני, אין כדאיות כלכלית להגשת התביעה. הסיבות לכך יכולות להיות שונות, למשל:

1. העדר ראיות: ישנם מקרים בהם, סיכוייה של תביעת רשלנות רפואית, נמוכים מאוד, בשל העדרן של ראיות טובות לתמיכה בטענת הרשלנות.

2. הוכחת הקשר הסיבתי: במצבים בהם סובל הנפגע מבעיות רפואיות רבות, אשר יכלו לגרום לפגיעות מהם הוא סובל, ישנו קושי גדול להוכחת הקשר הסיבתי בין הנזק לאירוע הרשלני.

3. הנזק של הנפגע: שווין של תביעות רשלנות רפואית, הוא לרוב גבוה למדי, היות שהנזקים בגינם מוגשות התביעות, הם נזקים חמורים מאוד. היה והנזק שנגרם לנפגע הוא זמני ואינו משמעותי במיוחד, אין טעם להגיש תביעה, היות שסכום הפיצוי שיפסוק בית המשפט, אם התביעה תתקבל, נמוך מאוד.

מהי משמעותה של חוות הדעת בתביעה?

במרכזה של כל תביעת רשלנות רפואית, עומדת חוות הדעת של המומחה הרפואי. חוות הדעת מוגשת עם כתב התביעה, כאשר המומחה הרפואי, מוזמן להעיד בבית המשפט והוא נחקר על ידי הצד השני.

בפני בית המשפט, עומדות שתי חוות דעת לפחות, אחת מטעם התובע ואחת מטעם הנתבע. במידה ומתקשה הוא להכריע מבין השתיים, ימנה מומחה רפואי שלישי, מטעם בית המשפט.

ללא חוות דעת רפואית התומכת בטענת הרשלנות, לא ניתן להגיש תביעה ויודגש – ככל שחוות הדעת יותר מבוססת וחד משמעית, כך גדלים באופן מהותי ביותר, הסיכויים כי התביעה תתקבל.

הקשר הסיבתי בתביעת רשלנות רפואית

עוולת הרשלנות הרפואית מורכבת מחובת זהירות, הפרתה, קיומו של נזק משמעות וארוך טווח וכן, קשר סיבתי בין אירוע הרשלנות לבין הנזק.

דחייתן של תביעות רשלנות רפואית, הן פעמים רבות, בשל כך כי התביעה לא הצליחה להוכיח את קיומו של קשר סיבתי, כך שנותר ספק האם הנזק לו טוען התובע, אכן נגרם בשל המעשה הרשלני, ספק אשר די בו בכדי לדחות את התביעה.

חוות הדעת מומחה המוגשת מטעם הנתבע, תתמקד בנסיבות ובאירועים, אשר יכלו לנתק את הקשר הסיבתי. די בכך כי יראה הנתבע, כי קיימת סבירות שהנזק נגרם על ידי אירוע אחר, בכדי להביא לכך כי התביעה תידחה.

הערכת הסיכויים של תביעת רשלנות רפואית נשענים על הראיות שבתיק, על חומרת הפגיעה ועל קיומו או העדרו של קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק. אלו קריטיים להצלחת התביעה אך לא די בהם. יש לפנות לעורכי דין בישראל המתמחה ברשלנות רפואית, אשר יטפל בתביעה ויציגה בפני בית המשפט, בצורה המקצועית והטובה ביותר.

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף