Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



התמודדות עם תיק הוצאה לפועל

המשמעויות של תיק הוצאה לפועל

כאשר נפתח נגדכם תיק הוצאה לפועל, סימן שהצטברה כמות גדולה מאד של חובות, אשר אתם לא הצלחתם להחזיר לבעלי החוב שלכם. הליכי הוצאה לפועל ננקטים תחת החלטתו של בית המשפט, לאחר שאתם מצהירים כי אין לכם פשוט את היכולת להחזיר באופן רגיל את החובות. לכן, קובע בית המשפט כי באמצעות ראש ההוצאה לפועל, יתחילו לעקל נכסים שונים שיש לכם – עד אשר הזוכים (האנשים אשר אתם חייבים להם סכום כסף מסוים) יקבלו בחזרה את מלוא הסכום, שהובטח להם או חלקו, דרך הליך של הוצאה לפועל.

התמודדות עם תיק הוצאה לפועל

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

למעשה, בהליך של פתיחת תיק הוצאה לפועל אמורה להישלח הודעה לביתכם. מרגע זה ואילך נספרים כ20 יום עד אשר רשאי הזוכה להתחיל ולדרוש את אשר מגיע לו לפי חוק. שימו לב! תהליך הספירה מתחיל מהרגע שבו ההודעה נמסרה לידכם, או שהונחה הודעה כי מחכה לכם דואר רשום – קרי ההודעה על פתיחת תיק הוצאה לפועל. הודעה זו תקפה אך ורק לעניין העיקול. אם בתהליך ההוצאה לפועל יכלול בסוף חו"ח גם מאסר – הרי שהספירה תתחיל אך ורק מהרגע שבו ההודעה נמסרה לכם ביד, וזאת מכיוון שמדובר על הליך קיצוני יותר, וההנחה היא שיש לתת לחייב הזדמנות להגן על עצמו ולהתכונן לקראת התהליך.

דרכים לנהל בצורה נכונה את התיק

1. שכרו עו"ד – חייבים רבים, הגיעו למצב שבו נפתח נגדם תיק הוצאה לפועל כי לאורך כל התהליך הם לא טרחו לעבוד עם עו"ד צמוד שיסייע להם. כעת גם אם נראה לכם שהמצב הגיע לשפל המדרג, דעו לכם שאפשר לצאת ממנו. דמיינו לעצמכם עו"ד מוצלח, אשר מומחה בהתמודדות עם תהליכי הוצאה לפועל. עורך הדין שלכם מכיר את החוק לפרטיו, ויוכל לעזור לכם לבצע הליכים אשר ייקלו על מצבכם, ויסייעו לכם לנהל בצורה טובה יותר את התיק.

2. אחדו תיקים – אם נפתח לכם מספר תיקי הוצאה לפועל, דאגו לאחד אותם לתוך תיק אחד. דעו כמובן שעד שיהיה לכם תיק הוצאה לפועל אחיד, אתם בכל זאת תידרשו לשלם חוב מסוים, אשר נקבע לפי המדינה כ3% מסך כל ההכנסות והנכסים שיש לכם. עם זאת, ברגע שיהיה נגדכם רק תיק הוצאה לפועל אחד ויחיד הרי שסך החיובים שתצטרכו להחזיר יהיה נמוך יותר, ויהיה קל ונוח יותר להתמודד איתו, מאשר מול כמה תיקים וחייבים במקביל.

3. לא לדחות – לצערנו, יש לא מעט אנשים אשר נפתח נגדם תיק הוצאה לפועל, והם חושבים כי אם הם פשוט ימתינו ולא יעשו דבר, וינסו להתחמק מהמעקלים ובעלי החוב העניין יפטר מעצמו. יש לזכור כי תהליכי הוצאה לפועל הם תהליכים שמביאים אתכם פסיעה אחת לפני מאסר. זכרו כי הזוכה לא חייב לדרוש כי החוב ישולם – ובמקום זאת הוא יכול (אמנם במקרים קיצוניים ובכל זאת) שיוציאו פקודה למאסרכם. לכן זה לא הזמן לנסות ולהתחמק מן הבעיה – התמודדו עימה ואמנם תחוו תקופה לא קלה, אך היא תעבור.

אז איך ממשיכים הלאה?

בסופו של דבר, אחרי שייפתח נגדכם תיק הוצאה לפועל, סביר להניח שלמשך תקופה מסוימת תצטרכו להחזיר את החוב בהסדר מסוים שבסופו של דבר היה יחסית נוח לכם, לפחות ביחס לתנאים. חשוב לא לתת למהלך של הוצאה לפועל לדכא את רוחכם. לאחר שבסופו של דבר התיק ייסגר, זכויותיכם המלאות יוחזרו לכם, ותוכלו לפתוח בדף חדש.

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף