Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



חשיבותה של התמחות במשפטים

ההשפעה של התמחות על העתיד

רבים מהסטודנטים שיהיו עורכי דין בעתיד, חושבים כי לימודי משפטים הם החלק העיקרי שיתווה את הדרך שלהם להצלחה. האמת היא, כי התפקיד של לימודי משפטים הוא בעיקר לתת את הבסיס המשפטי הרצוי במגוון רחב מאד של תחומים. אבל התפקיד של התמחות הוא כבר אחר.

בהתמחות הסטודנטים הצעיר יכול להתחיל ולהתמקצע בתחום המשפטי הספציפי אשר מעניין אותו. כידוע יש לא מעט דינים שונים שבהם אדם יכול להתמחות: יש מי שרוצה ללכת לדין הפלילי מהצד של התביעה ולהיות בפרקליטות. יש מי שרוצה דווקא ללכת לתחום הסנגוריה בתחום הפלילי. בדין האזרחי אפשר ללכת לתחום המסחרי, אפשר לבחור בדיני חוזים, אפשר ללכת לדיני משפחה. במילים אחרות – יש הרבה מאד תחומים שבהם אדם יכול לעסוק כעורך דין.

חשיבותה של התמחות במשפטים

השאלה היא איך תדעו איזה תחום הוא טוב בשבילכם? ואם אתם יודעים איזה תחום מעניין אתכם – איך תוכלו בתור עורכי דין צעירים להצליח ולהשתלב בתחום? התשובה היא ברורה – בזכות התמחות מקצועית שאותה אתם תעברו. עם זאת, לבחירה של התמחות יש כמה השלכות חשובות נוספות. לכן בחרנו לתת לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור התמחות שתתאים לכם, ותפקיד מכם את המיטב.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כך תבחרו את ההתמחות הטובה ביותר

1. האם יש לכם כיוון? יש סטודנטים שכבר בשנה השנייה של לימודי משפטים, יודעים מה יהיה הכיוון המשפטי שאותו הם יבחרו. מנגד יש סטודנטים שגם בתום השנה הרביעית פשוט לא יודעים מהו התחום המשפטי שבו הם יתמחו. מכאן נגזרים שני סוגי התמחות שונים. הסוג הראשון נקרא הצמדה. בשיטת הצמדה הסטודנט הולך למחלקה ספציפית במשרד עורכי דין גדול, או למשרד עורכי דין קטן שיש לו תחום התמחות יחיד. כך הסטודנט למעשה מתמקצע בתחום אחד וספציפי מאד, וזה מתאים כמובן לסטודנטים שיודעים במה הם רוצים להתמחות. סוג ההתמחות השני נקרא פול והוא הפוך, ומתאים לסטודנטים שלא בטוחים מה הכיוון שמתאים להם .בשיטה זו אתם בעצם תעבדו בכל פעם עם מחלקה אחרת, וכך תוכלו להבין איזה תחום מתאים לכם.

2. פרטי או ציבורי? זו אחת מההתלבטויות שמלווה כל עורך דין מתחיל שצריך לבחור התמחות. כמובן שאם בחרתם בכיוון פרטי או ציבורי – לכו לעבור התמחות במגזר המתאים. אין שום טעם ללכת להתמחות ברשות המיסים, אם ברצונכם לעבוד כעורכי דין פרטיים שמתמחים במיסוי. במקום זאת – לכו למשרד עו"ד פרטי אשר עוסק בדיני מיסים. שימו לב שיש לעתים תחומים שמשיקים בין המגזר הפרטי לציבורי, אך יש ביניהם הבדלים רבים מאד.

3. מתי להתחיל לחפש? סטודנטים רבים למשפטים חושבים עליהם להתחיל לחפש התמחות כבר בשנה השנייה. כיום משרד המשפטים נוטה לדחות את התקופה הזו לשנה השלישית והלאה ורוצה ממש לאסור על כך. מדוע? משום שאם אתם בשנה השנייה עדיין לא סיימתם קורסי מבואות ולכן יהיה לכם קשה יותר להבין איזו התמחות בכלל מתאימה לכם. לכן, מומלץ בכל מקרה לטובתכם האישית לחפש התמחות החל מתחילת השנה השלישית, וגם זה רק למשרדים הגדולים.

אתם הולכים להפיק המון

תתפלאו, אבל משנה אחת של התמחות (או שנתיים אם הרפורמה תתקבל) אם תפיקו הרבה יותר ממה שהפקתם בשלוש וחצי או בארבע שנות הלימודים שלכם. אתם תקבלו ניסיון של ממש בפרקטיקות משפטיות, תוכלו ליצור קשרים עם אנשים שונים, וביסום של התמחות, תוכלו לגשת מנוסים מאד לבחינות הלשכה.

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף