Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



להתגרש או לא? איך מחליטים

כיצד מחליטים האם להתגרש? מהם השיקולים שכדאי לקחת בחשבון? באלו מקרים יש לראות את הגירושין כמוצא אחרון? על אלה ועוד במאמר שלפניכם.

להתגרש או לא? איך מחליטים

כדאי למצות את האופציה של שלום בית

כאשר בני זוג חווים משבר בזוגיות, השאלה הראשונה שעליהם לשאול את עצמם היא האם המשבר הוא בר פתרון. הניסיון מראה כי זוגות רבים שחשבו להתגרש הצליחו בסופו של דבר לשקם את נישואיהם, ומשום כך עדיף למצות את האופציה של שלום בית לפני שמחליטים להתגרש.

כדאי לבחון את הסיכוי לשקם את הנישואין ובמידת הצורך להיעזר בייעוץ זוגי. במקרים בהם יש קשיים בתקשורת, בגלל כעסים שהצטברו וכדומה, ייעוץ זוגי בהחלט עשוי לסייע בגישור על הפערים ובבניית שיתוף פעולה והבנה הדדית. זכרו, כשאתם אינכם מגיבים מתוך כעס או דחף מיידי – אז לא תמיד השאלה האם להתגרש נענית כל כך מהר בחיוב! זו סיבה טובה לחשוב פעם ועוד פעם.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כאשר יש ילדים בסיפור – ההחלטה מורכבת יותר

גירושין אף פעם אינם דבר פשוט, אך כאשר ישנם ילדים בסיפור הקושי גדול אף יותר. ילדים לוקחים בצורה קשה את הגירושין של הוריהם, וההורים צריכים להכניס את הקושי שלהם לתוך מערכת השיקולים של הגירושין.

מלבד הקושי של הילדים, יש לקחת בחשבון את הקושי של ההורה המשמורן לגדל את הילדים לבדו במסגרת חד הורית. אם עד הגירושין הטיפול היומיומי בילדים התחלק בין שני בני הזוג, לאחר הגירושין העומס נופל על כתפי ההורה המשמורן, שעשוי לכרוע תחת הנטל.

גירושין מכהן הן בבחינת צעד אל – חזור

לפי ההלכה היהודית, אסור לכהן להתחתן עם גרושה וכהן שמתגרש מאשתו אינו יכול להינשא לה שוב לעולם. דיני נישואין וגירושין במדינת ישראל כפופים לבית הדין הרבני שפוסק על פי ההלכה היהודית, מה שאומר שבית הדין לא יאפשר לכהן שהתגרש מאשתו להינשא לה בשנית.

משום כך, במידה ומדובר בנישואין עם גבר כהן, יש לשקול במשנה זהירות את הגירושין. גירושין במקרה כזה הם בבחינת צעד אל-חזור, ומוטב להתייחס אליהם כאל מוצא אחרון.

גירושין על רקע בגידה או אלימות של בן הזוג

כאשר משבר הנישואין נוצר על רקע בגידה, זו כבר שאלה מסוג אחר. בגידה היא דבר קשה וכואב שפוגע באמון הבסיסי של בני הזוג. בן זוג שנבגד צריך לשאול את עצמו האם הוא מסוגל לתת אמון מחודש בבן הזוג שבגד בו.

לעומת בגידה, אלימות של בן הזוג היא דבר חמור ביותר שאין לעבור עליו לסדר היום. אדם אלים בדרך כלל נשאר אלים, וקשה עד בלתי אפשרי לשנות טבעו של אדם. משום כך, במידה ובן הזוג מתנהג באלימות פיזית, זו סיבה טובה בהחלט לגירושין.

השיקול הכלכלי בגירושין

כאשר אתם באים לקבל החלטה על גירושין, עליכם לחשוב לא רק על הסיטואציה העכשווית אלא גם על החיים שאחרי הגירושין. מציאות החיים שאתם רגילים אליה עכשיו עשויה להיות שונה באופן מהותי ממציאות החיים שתחוו לאחר הגירושין.

מבחינה כלכלית, ישנו הבדל מהותי בין לחיות במשק בית משותף לבין לחיות בנפרד. למשל, אם חייתם בתור נשואים בדירה משותפת, יתכן מאד שלאחר הפרידה לא יהיה לכם מספיק כסף בכדי למצוא קורת גג ראויה. דירה סבירה יכולה להספיק למגורים של בני זוג, אבל חצי ממחיר אותה דירה הרבה פעמים לא יספיק בכדי לשכור דירה נפרדת לכל אחד מבני הזוג.

השיקול הכלכלי עשוי להישמע לכם, אולי, כקטנוני ביחס להכרעות הרות גורל כמו גירושין, אך למעשה שיקול זה הינו לגיטימי בהחלט. תכנון כלכלי של החיים שאחרי הגירושין צריך להיות חלק ממכלול השיקולים שלכם, בוודאי בכל הנוגע לעיתוי של הגירושין.

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף