Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



רבנות – המדריך לחתן שהולך לרבנות

רבנות – מבוא

בטרם הזוג הצעיר רוצה להינשא עליו לגשת לרבנות המקומית או האזורית וזאת על מנת להסדיר את תהליך רישום הנישואין. על מנת לגמור את תהליך הרישום בפעם אחת יש להקפיד להביא את המסמכים הנדרשים ומומלץ מאוד לבצע את הרישום בלשכת הרבנות הקרובה למגורי הזוג.

רבנות – המדריך לחתן שהולך לרבנות

רישום נישואין ברבנות – תהליך פשוט

  1. אם רוצים התהליך קל ומהיר – בדרך כלל תהליך הרישום לנישואין ברבנות הוא תהליך פשוט. רוב הזוגות אשר עומדים להינשא עוברים אותו במהירות ובלי תקלות מיוחדות. אך לעיתים במוסד ממשלתי כמו במוסד ממשלתי זוגות צעירים עלולים להיתקל במכשולים שמציבה המערכת הבירוקרטית. המכשולים יכולים להתבטא בבעיות מיחשוב או בחוסר יעילות. אבל הרבנות הראשית היא אחרי הכל מוסד ממשלתי כך שאין מה להיות מופתע. על לפתוח תיק נישואין ברבנות הראשית, יש לגשת אל מוסד הרבנות לקראת מועד החתונה ולהירשם באגף הנישואין של הרבנות המקומית.

שימו לב! תוקפו של תיק הנישואין הוא עומד על שלושה חודשים בלבד כך שאם הוחלט על מועד החתונה חודשים רבים לפני, אין אפשרות להקדים את ההרשמה למועד מוקדם יותר. נהוג לפתוח תיק ברבנות עד ארבעים וחמישה יום לפני מועד החתונה, אולם במקרה של שביתה אף ניתן לעשות זאת במועד של עד עשרה ימים לפני החתונה.

  1. מומלץ לגשת מוקדם – ההמלצה היא לגשת מוקדם ככל שניתן וזאת על מנת שלא יווצר לחץ אם יצוצו בעיות בלתי צפויות או אם הזוג המיועד יתבקש להציג מסמכים (המלצה זו מופנית בעיקר לעולים חדשים). דבר נוסף שיש לשים אליו לב הוא מקרה שבו לבן או בת הזוג כבר נפתח בעבר תיק נישואין אולם הנישואין בוטלו. במקרה כזה יש להקפיד לסגור קודם את תיק הנישואין הישן בטרם ניגשים לפתוח תיק נישואין חדש.
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

היכן מבצעים את רישום הנישואין

  1. הלשכה הקרובה היא המומלצת – לפני הרישום על הזוג לברר מהי לשכת הנישואין הרבנית המקומית הקרובה ביותר למקום מגוריהם של בני הזוג. במקרה זה יש לקחת בחשבון שלוש אופציות: לשכת נישואין אשר קרובה למקום מגוריו של החתן, לשכת נישואין הקרובה למקום מגוריה של הכלה ולשכת נישואין הקרובה למקום שבו תיערך החתונה. יש להעדיף את הלשכה הממוקמת במקום הקרוב והנגיש ביותר לזוג המתחתן ולקרוביו שכן אותם קרובים יצטרכו להגיע ולהעיד בשביל הזוג.
  1. מה לעשות על מנת לקצר את התהליך – ההמלצה היא להירשם בלשכה שבה נישאו הוריהם של החתן או הכלה שכן פרט זה יכול לקצר משמעותית את הליך הרישום. כמו כן מומלץ לבחור בלשכת רבנות קטנה מאשר גדולה שכן בדרך כלל תהליכי הרישום בלשכות רבנות קטנות מהיר יותר מאשר תהליכי הרישום המתבצעים בלשכות של הרבנות האזורית.

מה להביא לצורך הרישום

  1. ריבוי מסמכים – לצורך רישום בלשכת הרבנות יש להביא תמונות ומסמכים אישיים ומשפחתיים בגרסתם המקורית. ההמלצה היא להיערך ככל שניתן לפגישה ברבנות וזאת על מנת להשלים את כל התהליך "במכה אחת". מומלץ גם להיתקשר לרבנות ולוודא שאין דרישות נוספות או חדשות וזאת על מנת לחסוך זמן וטירחה.
  1. אז מה בעצם להביא – בין המסכים שצריך להביא נמצאים תעודות הזהות של כל אחד מבני הזוג, שלוש תמונות פספורט של כל אחד מבני הזוג, כסף לתשלום האגרה, אם יש תעודת סטודנט, חייל, תלמיד ישיבה או עולה חדש כדאי להביא אותה וזאת על מנת לקבל הנחה על תשלום האגרה. בנוסף חשוב מאוד להביא את תעודת הנישואין של ההורים וזאת על מנת להוכיח את יהדותם של הזוג הצעיר. מקרה בו תעודת הנישואין של ההורים אבדה, נדרש הזוג הצעיר להוציא עותק חדש מן הרבנות בה נרשמו ההורים לפני הנישואין. אם ההורים התחתנו בחו"ל או בנישואין אזרחיים, הרבנות תידרוש מסמכים חלופיים כגון כתובה, מכתבים מרשויות שונות המעידים על נישואין או הליך שיעמוד על בירור יהדותם של הורי הזוג

* צריך ייעוץ בדיני משפחה? דע מהן זכויותיך – פורום משפטי: פורום דיני משפחה

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף