Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית בצבא

מבחינה משפטית אין הבדל משמעותי בין תביעות אזרחיות בגין רשלנות רפואית לבין רשלנות רפואית בצבא. רשלנות רפואית מתארת מצב בו המטופל קיבל טיפול רפואי החורג מסטנדרטים מקצועיים של טיפול זהיר, מקובל או מתאים וכתוצאה מכך נגרם לו נזק.

רשלנות רפואית יכולה גם להתרחש במקרים בהם מטופל לא קיבל טיפול שהיה יכול לסייע לו או קיבל טיפול לא נכון. יחד עם זאת, אזרח המגיש תביעות רשלנות רפואית יכול לקבל פיצויים מבית המשפט וזאת במסגרת עוולת הרשלנות, הפרה של חובת הזהירות ודיני הנזיקין. לעומתו, חייל יכול להגיש תביעות רשלנות רפואית בגין חוק הנכים. חוק זה קובע כי הרשלנות הרפואית בצבא היא כזו שאירעה במהלך או עקב שירותו של החייל. הצבא מחזיק באחריות אבסולוטית כלפי החייל וצריך בין היתר לספק מענה למכלול צרכיהם.

רשלנות רפואית בצבא

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מתי מוגשות תביעות רשלנות רפואית בצבא?

ישנם מספר מקרים שכיחים בהם מוגשות תביעות רשלנות רפואית בצבא. המקרה הראשון הוא חוסר אבחון או אבחון מאוחר של בעיה רפואית. זהו מחדל הנובע לעיתים קרובות מסרבול, בירוקרטיה וחוסר תשומת לב לתלונות מצד המטופל. חוסר אבחון או אבחון מאוחר עשויים לגרום נזקים בלתי הפיכים. הרשלנות הרפואית יכולה להיות סיבוך אשר נגרם עקב השירות הצבאי או בעיה רפואית שאינה נובעת מתנאי השירות אך גילויה התעכב. מקרה נוסף של רשלנות רפואית בצבא מתרחש עקב אבחון שגוי. רופא צבאי אשר כושל או טועה באבחון הבעיה הרפואית מסכן את החולה ויכול לעמוד להליך משפטי בתביעות רשלנות.

האם ניתן לקבל פיצויים מצה"ל בגין רשלנות רפואית?

ההוכחה של רשלנות רפואית בטיפול שניתן במסגרת צה"ל לא תמיד גוררת קבלת פיצויים. הסיבה לכך היא טיפולים הניתנים על ידי גורמים אזרחיים, הדורשים מעורבות של משרד הבריאות לצורך הגשת קובלנה רשמית. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום הרשלנות הרפואית לפני שמבצעים צעדים מן הסוג הזה. עורך הדין בוחן את פרטי המקרה, בודק את הנסיבות ומגייס חוות דעת רפואית נוספת לפני שהוא מכריע האם קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית.

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף