Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



זכויות נפגעי תאונת אופנוע

רוכבים על אופנוע? נפגעתם חלילה בתאונת דרכים? בכתבה הבאה נסקור את הסיבות לתאונות אופנוע, שנחשבות קטלניות יותר מתאונות רכב, נדון בזכויות נפגעי התאונה, מה ניתן לעשות, ומה הדין במקרה של תאונת אופנוע שהיא גם תאונת עבודה.

זכויות נפגעי תאונת אופנוע

תאונות אופנוע נחשבות ברוב המקרים תאונות קטלניות יותר מתאונה ברכב, שמלוות בפגיעות קשות. רוכבי אופנוע רבים עשויים למצוא עצמם מעורבים בתאונת דרכים, וחשוב להבין מה הזכויות במקרה כזה, כמו גם מה הזכויות במקרה בו נפגעת מתאונת דרכים שהיה מעורב בה אופנוע.

מה הסיבות השכיחות לתאונות אופנוע?

  • כביש משובש.
  • החלקה על הכביש.
  • נסיעה במהירות מופרזת.
  • התנגשות בהולך רגל.
  • נפילת הרוכב בעת הנסיעה.
  • אי ציות לחוקי התנועה, במיוחד לרמזור.
  • כוויה מאגזוז של האופנוע.
  • פגמים טכניים באופנוע.
  • נהיגה תחת השפעת סמים ו/או אלכוהול.
  • פגיעה כתוצאה מאשמתו של נהג אחר.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

חשוב לציין כבר בתחילת הדברים כי על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בישראל, רוכב אופנוע זכאי לפיצויים בשל נזקי גוף, ללא קשר למידת אחריותו בגרימת התאונה.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

נפגעת בתאונת אופנוע? כך יש לפעול

במידה ונפגעת בתאונת אופנוע, ישנן מספר פעולות קריטיות שיש לבצע:

  1. צילום הפציעות ביום התאונה – חשוב לצלם את הפציעות כפי שנראות ביום התאונה, עיכוב בצילום גם של מספר ימים עשוי לשקף תמונה שונה מכפי שנראתה ביום התאונה, ולהשפיע על הזכויות בהמשך. כדאי לתאם "גיבוי" מראש במקרה כזה, חלילה, עם בן/בת הזוג או חבר, ולתאם עימם שבמקרה של תאונת דרכים, עליהם לצלם את פציעותיכם ביום התאונה.
  2. יצירת קשר עם עורך דין תאונת אופנוע – יש ליצור קשר עם עורך דין מומחה לתאונות אופנוע במועד הסמוך ביותר לתאונה, על מנת לקבל ייעוץ מקצועי כבר מהשלב הראשון, ייעוץ שיסייע רבות בהמשך.
  3. איסוף עדויות ומסמכים רלוונטיים – אנו כבר יודעים שלעיתים תביעות ביטוח עשויות להימשך זמן מה, וככל שמתרחקים ממועד התאונה, זוכרים פחות. לכן חשוב מאוד לאסוף לתיק אחד מסודר את כל הנוגע לתאונה: צילומים, מסמכי אשפוז, חוות דעת רפואיות, כל מה שנוגע מבחינה רפואית לתאונה, כל תקשורת עם חברת הביטוח, חייבת להיות מתועדת ולהישמר בתיק ייעודי של מסמכי התאונה.

מה הדין במקרה שאין ביטוח?

אם רכב על אופנוע ללא ביטוח, אזי ביטוח החובה אינו תקף. כלומר, לא ניתן לתבוע על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, האפשרות הקיימת היא לתבוע את הרכב הפוגע תביעת נזיקין, באם היה רכב פוגע. במקרה כזה יש להוכיח את אחריות הנהג השני בגרימת התאונה. בכל מקרה, ובמיוחד במצב בו אין ביטוח, יש להתייעץ עם עורך דין מומחה לתחום, שיוכל לבדוק את הנושא לעומק ולהמליץ מה הצעד הנכון ביותר.

חשוב לדעת – סוגי פיצויים

  • תשלום תכוף – אם נפצעת בתאונת אופנוע באופן שאינו מאפשר לך לשוב לעבודתך, עורך הדין יכול לפנות לחברת הביטוח ולדרוש קבלת תשלום תכוף. תשלום זה הוא בעצם מקדמה עבור הפיצויים שתקבל בהמשך, ויקוזז מהפיצוי הסופי שייקבע בהמשך.
  • תשלום כולל אחד – סכום כסף שמשולם לנפגע לאחר בדיקת הזכאות.
  • פיצוי במקרה בו אין ביטוח – כאמור ניתן לקבל פיצוי באמצעות תביעת הנהג השני, במידה ויוכח כי הוא אשם בגרימת התאונה.

תאונת עבודה עם אופנוע

תאונת עבודה על אופנוע יכולה להתרחש כאשר הנהג נוסע באופנוע בדרך לעבודתו או בחזרה ממנה, או במהלך העבודה, כגון שליח. ככל הגדרה אחרת, גם במקרה של תאונת אופנוע אשר קרתה בסמיכות לעבודה, היא תיחשב לכזו רק אם התרחשה במסלול הנסיעה של הנהג מהבית לעבודה ומהעבודה לבית. עם זאת, הביטוח הלאומי מכיר במספר מצבים שיוגדרו כתאונת עבודה גם אם לא התרחשה בהקשר ישיר לעבודה:

  • רוכב אופנוע מלווה את ילדיו לגן
  • רוכב אופנוע שסטה ממסלולו אולם עשה את לצורך קניות לעבודה
  • רוכב אופנוע שסטה ממסלולו כדי להתפלל

תאונת דרכים המוגדרת כתאונת עבודה מוכרת גם בביטוח הלאומי ויכולה לזכות את הנפגע במענק חד פעמי, גמלת נכות, טיפול רפואי ללא עלות, קצבה חודשית ועוד. על מנת למצות את הסיכויים לקבלת פיצויים מחברת הביטוח ומהביטוח הלאומי, כל גוף בתחומו, יש להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום תאונות אופנוע, שיוכל לסייע לכם על הצד הטוב והמקצועי ביותר.

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף