Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



מהי רשלנות רפואית ומה אפשר לעשות כשנפגעים?

בכל פרוצדורה רפואית, בכל טיפול, בדיקה, ניתוח וכיו"ב, יכולה להתרחש רשלנות רפואית. זהו מצב שבו המטפל לא שמר על חובת הזהירות ולא טיפל במיומנות הסבירה הנדרשת.

מהי רשלנות רפואית ומה אפשר לעשות כשנפגעים?

כאשר המעשה או המחדל, גרמו למטופל לנזק, מדובר ברשלנות רפואית, אשר מקימה למטופל הנפגע, זכות לפיצוי כספי.

הטלת אחריות על המטפל וקביעת פיצוי כספי לנפגע, אין בה על מנת להעניש, אלא להרתיע מפני רשלנות רפואית ולהחזיר את המצב לקדמותו, עבור הנפגע.

למרבה הצער, בחלק מן המקרים, לא ניתן להשיב את המצב לקדמותו מן הבחינה הפיזית, אך הפיצוי הכספי, מקל על הנפגע ומשפר את איכות חייו, לאחר הפגיעה.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

סוגים שונים של רשלנות רפואית

רשלנות רפואית, יכולה לקרות בכל הליך רפואי, בכל תחום. ישנה רשלנות רפואית בטיפולי שיניים, רשלנות רפואית בניתוח קוסמטי, בהריון ולידה וכיו"ב. רשלנות רפואית תהווה עילה לתביעת רשלנות רפואית.

תביעת רשלנות רפואית – לשם הגשת תביעת פיצויים לבית המשפט בגין רשלנות רפואית, יש להצטייד בחוות דעת מטעם מומחה רפואי, אשר על בסיס ראיות ורשומות רפואיות, יקבע אם ישנו קשר סיבתי בין הטיפול (או חוסר הטיפול) אותו קיבל המטופל לבין הנזק הרפואי שנגרם לו.

רשלנות רפואית עורך דין – על מנת להצליח בתביעת רשלנות רפואית, רצוי לפנות לרשלנות רפואית עורך דין, המתמחה בתחום זה ונחל הצלחות בבתי המשפט.

רשלנות רפואית בניתוח – היה והמטופל עבר ניתוח, המומחה הרפואי יתרשם מהרשומות הרפואיות הנוגעות לניתוח, לרבות- הכנת המטופל לניתוח, הצורך בקיום הניתוח, התנהלות הניתוח ומעקב רפואי שאחרי הניתוח.

טיפול רפואי רשלני, הוא טיפול שחרג ממתחם הסבירות ואינו עומד בסטנדרט הטיפול המקובל. יובהר – אין המדובר בתחושה סובייקטיבית של המטופל, כי הטיפול לא היה ראוי, אלא במתן טיפול בלתי מקצועי, אשר גרם למטופל לנזק פיזי משמעותי.

להלן מספר דוגמאות של רשלנות רפואית:

1. אבחון שגוי או מאוחר: הרופא נתן למטופל אבחנה שגויה, אשר הובילה לטיפול לא נכון. לעיתים, המטופל לא סבל משום בעיה רפואית וקיבל טיפול שלא לצורך ובמקרים אחרים, הבעיה הרפואית ממנה סבל, לא טופלה.

ישנם מקרים גם של אבחון מאוחר, אשר גרם להחמרה במצב. לו הרופא היה מאבחן את המחלה בזמן, לא היו נגרמים למטופל, הנזקים מהם הוא סובל.

2. הסכמה לטיפול שלא מדעת: זהו מצב שבו לא מילא המטפל את חובתו להעניק הסבר מקיף ומלא, על הטיפול, על מנת שהחולה יוכל לתת הסכמה מדעת לטיפול, כאשר שקל את כל השיקולים הרלוונטיים לו.

עורך דין רשלנות רפואית, מקבל לטיפולו, תיקים רבים, העוסקים בהסכמה לטיפול שלא מדעת.

3. רשלנות במתן תרופות: הרופא לא בדק עם המטופל, האם הוא סובל מרגישות לתרופות, אלרגיות כלשהן וכיו"ב. כתוצאה מכך, נתן מרשם לתרופה אשר גרמה למטופל לנזק.

מה עושים כשנפגעים?

נפגעתם מטיפול רפואי רשלני. האם יש מה לעשות? בהחלט. פונים אל עורך דין רשלנות רפואית ומגישים תביעה לבית המשפט. במסגרת כתב התביעה, ידרוש עורך הדין, פיצוי כספי על כל הנזקים שנגרמו לכם עקב הפגיעה: פיזיים ונפשיים.

כתב התביעה מתבסס על חוות דעת רפואית, אותה כותב מומחה רפואי לתחום בו התרחשה הרשלנות. למשל, אם טופלתם ברשלנות במסגרת טיפול שיניים, יפנה עורך דין רשלנות רפואית, לרופא בכיר בתחום זה, לכתיבת חוות דעת רפואית.

חוות הדעת מסבירה מדוע הטיפול שניתן לתובע, היה רשלני, את הקשר הסיבתי שבין הטיפול לנזק וכן, קובעת את אחוזי הנכות שנגרמו לנפגע.

עורך דין רשלנות רפואית – מיהו עורך דין טוב?

ההחלטה להגיש תביעה משפטית בגין רשלנות רפואית, מחייבת את הנפגע, לאתר עורך דין מקצועי ואיכותי, לטיפול בתביעה.

מיהו עורך דין טוב? עורך דין רשלנות רפואית, המתמחה באופן ספציפי בתחום זה. עליו להיות בעל ניסיון רחב ומגוון בתביעות רשלנות רפואית ולהכיר היטב את אופן התנהלות ההליך המשפטי.

המלצה היא הדרך הטובה ביותר לאתר עורך דין טוב. כדאי מאוד לברר עם מכרים וקרובי משפחה, שכנים או קולגות בעבודה. לעיתים קרובות, בירור פשוט, יביא אותנו לעורך הדין הטוב ביותר.

רשלנות רפואית היא התנהגות החורגת מסטנדרט הטיפול המקובל והסביר. כאשר אדם נפגע מטיפול רשלני, הוא רשאי להגיש תביעה ולקבל פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו.

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף