Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



סוד ההצלחה של פתיחת משרד עורכי דין פלילי

סוד ההצלחה של פתיחת משרד עורכי דין פלילי

פתיחת משרד עורכי דין פלילי – להגשים את החלום

סיימתם את לימודי המשפטים, עשיתם התמחות בתחום הפלילי כפי שרציתם וצלחתם את מבחני לשכת עורכי הדין, מה הלאה? נכון לכתיבת שורות אלה, השוק רווי באלו העוסקים במלאכת עריכת הדין הכוללים כמובן, גם את ציבור עורכי הדין העוסקים בתחום הפלילי.  שעות העבודה רבות והתגמול… טוב, אתם יודעים. לכן, לא מעט בוגרים צעירים, אמיצים ושאפתניים בוחרים לפתוח משרד עורכי דין פלילי עצמאי.  אם כן, מאיפה מתחילים? וכיצד יודעים שנמצאים בדרך הנכונה להצלחה?

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ראשית, יש להבין איך השוק מתנהל, ענייני ביקוש והיצע ואף תחום ההתמחות עצמו לעתים מכריע את הכף בבחירה בין להיות שכיר ועצמאי. באופן כללי, פתיחת משרד עורכי דין פלילי עצמאי הוא עניין של אופי וגם השאלה שלא פחות חשובה היא האם ישנו גב כלכלי, שכן לוקח זמן להתחיל לעשות רווחים, אך כמו בכל תחום, בעבודה קשה והתמדה, השמיים הם הגבול.

בקרב ציבור עורכי הדין, יש כאלה המעדיפים להיות שכירים, לקבל ביטחון תעסוקתי על אף שהשכר נמוך יותר משל עורך דין עצמאי. עם זאת, על עורך דין עצמאי לבנות לעצמו שם, לעסוק לא מעט ביחסי ציבור ונטוורקינג ולהשיג בעצמו לקוחות.

פתיחת משרד עורכי דין פלילי בצפון והדרום לעומת המרכז

שאלת מיקום המשרד היא שאלה חשובה מאוד. עורכי דין רבים בוחרים להקים משרד באזור המרכז – ספציפית בתל אביב ולא לחינם מתייחסים לעיר זו כאל "מדינת תל אביב". העיר תל אביב היא אכן עיר שוקקת פעילות ויש בה ביקוש גדול לעורכי דין פליליים, אך מצד שני יש בה גם היצע גדול של עורכי דין פליליים. בבחינת היחס בין גודל האוכלוסייה למספר עורכי הדין ביישוב, ייתכן שבאזורי הפריפריה ישנו יותר פוטנציאל, אך האם קיים גם ביקוש באותה כמות? זו נקודה למחשבה.

רקע בתחומי אכיפת החוק כיתרון במשרד של עורכי דין פלילי

כאשר אנו מדברים על פתיחת משרד עורכי דין פלילי, יהיה זה יתרון גדול אם הצוות המטפל בתיק יהיה בעל כישורים שהם לא רק משפטיים, (שכן, ידע משפטי הוא הכרחי), אלא יהיה בעל ערך מוסף אחר על מנת להוות יתרון על פני מתחרים בשוק ועל מנת לתת ללקוחות המשרד מגוון של שירותים תחת קורת גג אחת. הכוונה לצוות של עורכי דין או מומחים אשר מהווים כוח עזר לעורכי הדין, בעלי השכלה ו/או ניסיון קודם בתחומי אכיפת החוק, לדוגמא: חוקרים ותובעים לשעבר, יוצאי פרקליטות המדינה, הפרקליטות הצבאית, שירות הביטחון הכללי, משטרה צבאית חוקרת ועוד.  אנשים בעלי ניסיון שכזה, יכולים לחלוק מידע פנימי שאין כל אפשרות להשיגו בדרך אחרת ויכולים להוות גורם מכריע בבחירת הטקטיקה אותה יש לנהל בתוך כתלי בית המשפט או מחוצה לו.

לסיכום

בהחלטה לפתוח משרד עורכי דין פלילי שיקולים רבים, החל מההבנה שעל מנת לעשות יותר כסף, על עורך הדין לדעת לשווק עצמו, למצוא לקוחות, להגדיל את מאגר הלקוחות ובסופו של יום גם לדעת לשמר אותם. על עורך הדין להחליט האם הוא מעוניין בשותפים למסע שכן גם להחלטה זו יתרונות וחסרונות. הרצון לעמוד בקדמת הבמה מהווה גם הוא שיקול ליציאה לחיים עצמאיים.

השאלה היכן לפתוח את המשרד, כך ראינו, אף היא בעלת חשיבות, אך נראה כי באזור המרכז, בדגש על העיר תל אביב, הסיכוי להתפרנס גבוה יותר, אך חשוב לזכור שהיכן שיש רצון, יש דרך.

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף