Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



חמישה טיפים למשרד עורכי דין שרוצה להצליח

בשנים האחרונות נוצר קושי מסוים לעורכי דין בישראל למצוא עבודה, עקב הצפת השוק בעורכי דין. גם למי שכבר מוצא עבודה בתחום זה, אפשרויות הקידום מוגבלות, בעיקר במשרדים הגדולים. עובדות אלה מביאות עורכי דין בישראל לנסות את מזלם כעצמאיים. כמו כן, עורכי דין רבים בוחרים לפתוח משרד פרטי כדי לממש את חלומם להיות בעלי משרד עורכי דין בישראל.

חמישה טיפים למשרד עורכי דין שרוצה להצליח

להלן חמישה טיפים נבחרים, שיכולים לעזור לכם להפוך את המשרד שלכם להצלחה.

טיפ ראשון: שיווק אינטנסיבי באינטרנט

עיקר החיפוש כיום של הציבור הרחב אחר מידע או שירותים שונים, מתבצע דרך האינטרנט. לכן, על משרד עורכי דין בישראל הרוצה למשוך אליו לקוחות, לדאוג לפני הכל לפרסום אינטנסיבי באינטרנט.

חשוב גם לדאוג שהפרסום יהיה יעיל: נוסח קצר ולעניין, פרסום באתרים ורשתות חברתיות מובילים ובמקומות בולטים באותו אתר או אותה רשת חברתית. גם אם זה יעלה כמה שקלים נוספים, ההשקעה בסוף מתבררת לעיתים קרובות כמשתלמת.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

טיפ שני: הופעה חיצונית

הופעה חיצונית חשובה בעיקר לאור הרושם הראשוני שהיא יוצרת. בעידן תחרותי כל-כך בקרב עורכי דין בישראל, הרושם הראשוני יכול להיות קריטי לשאלה האם לקוח יבחר דווקא במשרד שלך.

הרי במי יבחר לקוח המחפש משרד עורכי דין בישראל בתחום מסוים: במשרד בו כל העובדים מתלבשים על-פי מיטב האופנה, או במשרד בו כל עובד מתלבש לפי המצב רוח שלו בבוקר?

טיפ שלישי: יחס אישי ללקוח

לקוחות אוהבים יחס אישי. אם יקבלו יחס חם וירגישו כבני בית, סביר להניח שיחזרו שוב ואף ימליצו על אותו משרד עורכי דין לחבריהם. על-מנת לתת יחס אישי באופן אופטימלי יש להקפיד ליישם את השלבים הבאים: להכיר את הלקוח, למסור לו פרטים שיתנו לו את התחושה שמזהים ומכירים אותו, לעדכן אותו לגבי מבצעים, הנחות והטבות, והכי חשוב – פשוט להקשיב לו, בעיקר לתלונות שלו.

כמו כן, יש להבחין בין שלושה סוגי לקוחות שונים:

1. לקוחות קבועים – לקוחות שפונים למשרד באופן קבוע. ללקוחות אלה יש לתת יחס מיוחד ומועדף.

2. לקוחות מזדמנים – לקוחות המבקשים שירות מפעם לפעם. יש לחזר אחר לקוחות אלה ולהגביר את היחס האישי כלפיהם, כך שיהפכו לקבועים.

3. לקוחות שאינם מרוצים – לקוחות המאיימים לעזוב את שירותי המשרד. יש להשתדל לרצות לקוחות אלה ע"י הקשבה לתלונותיהם ועדכונם בטיפול בתלונות.

עם זאת, יש לשים לב האם מדובר בלקוחות שאינם מרוצים באופן חד-פעמי או ב"מתלוננים סדרתיים". כמדומני, שעם אלה האחרונים עדיף לפעמים לנתק את הקשר.

טיפ רביעי: לדאוג לרווחת העובדים במשרד

על-מנת להפיק מהעובדים במשרד את המירב מיכולתם המקצועית, יש לדאוג לסביבת עבודה שנעים לקום אליה כל בוקר. פעילויות שיפתחו את היחסים הבין-אישיים בין בעלי המשרד לעובדים ובין העובדים לבין עצמם, ימי כיף, הטבות לעובדים מצטיינים וכד', חשובים מאוד על-מנת ליצור סביבת עבודה נעימה לעובדים במשרד.

כיום מקובל במשרדי עורכי דין בישראל להעסיק לשם כך יועץ ארגוני, המסייע למשרד לבנות מערך ניהולי שיעזור לו להשיג תוצאות אופטימאליות לאורך זמן.

טיפ חמישי: יצירת קשרים עם קולגות

הטיפ החמישי והאחרון חשוב לא פחות מקודמיו, גם אם על פניו נראה שניתן להיות משרד עורכי דין מצליח גם בלעדיו. התייעצות עם עורכי דין בישראל ומשרדים העוסקים באותו תחום עיסוק תעשיר מבחינה מקצועית את אותו משרד עורכי דין ועובדיו בתחום זה.

בנוסף, במקרים רבים קורה שמשרד עורכי דין מוצף בעבודה ואינו מקבל אליו לקוחות נוספים. במקרה כזה סביר להניח שאותו משרד יפנה את הלקוח למשרד הנמצא עימו בקשרים טובים.

סיכום

במאמר זה עמדנו על חמש עצות שיכולות לעזור למשרד עורכי דין "להצליח". עם זאת, חשוב לזכור ששיווק אינטנסיבי באינטרנט, הופעה חיצונית מרשימה, יחס אישי ללקוח, דאגה לרווחת העובדים ויצירת קשר עם קולגות, הינם אמצעים חשובים בדרך להצלחה, אולם ללא התמדה, רצינות ועבודה קשה אי אפשר להצליח.

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף