Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



איך כותבים מאמר משפטי מצוין?

מאמר משפטי הוא מאמר אשר עוסק בסוגיה משפטית מסוימת. וכדי שהוא ימשוך קוראים הוא חייב להיות איכותי ומעולה. איך כותבים מאמר משפטי מצוין? קבלו כמה עצות ורעיונות.

תוכן עניינים

מבנה המאמר והקו המנחה שלו

מאמר מצוין הוא מאמר מגובש וממוקד, עם היגיון פנימי, כשדבר מוביל לדבר. לפני כתיבת מאמר משפטי חשוב לחשוב ולגבש את אופן הצגת הנושא. לדעת מה רוצים להעביר ואיך. שיהיה קו מסוים שינחה את הכתיבה לכל אורך המאמר.

כותרת ראשית מרתקת ותתי כותרות עם הקשר לפסקה

אחד הדברים המשמעותיים בכתיבת מאמר משפטי מעולה, מסביר כפיר דיין דובב: הוא הכותרת הראשית וכותרות משנה. הכותרת הראשית היא חשובה משתי סיבות:

  • היא מושכת את הקורא למאמר.
  • היא נותנת לקורא מושג על מה המאמר.

למאמר יש כותרת ראשית אחת.

לכותרות משנה או תתי כותרות יש חשיבות בשל הסיבות הבאות:

  • הן יוצרות ענין ויזואלי והפסקות. כך המאמר אינו מתיש ומעייף.
  • תתי כותרות טובות ומסקרנות גורמות לקורא להמשיך ולקרוא את המאמר.
  • מקלות על הקריאה ועל מבנה המאמר.

תמיד כדאי שהכותרת תהיה מנוסחת בצורה מושכת ומרתקת כדי שתגרום לקורא להישאר בעמוד ולקרוא. ראו את ההבדל בין: איך מתחילים בהליך גירושין? לבין: איך מתחילים בהליך גירושין ונשארים שפויים?

תתי כותרות לא אמורות להופיע אחת אחרי השנייה. חייב להופיע ביניהן טקסט רגיל כדי לשמור על זרימת כתיבה ללא חללים.

אורך המאמר

מאמר שמיועד לגולשים באינטרנט צריך לשמור על אורך מסוים. מאמר בן 2,000 מילים הוא מאמר טוב כי הוא יכול להכיל את כל המידע החשוב והרלבנטי. אולם לא רבים הגולשים שיקראו מאמר באורך כזה.

רוב הגולשים מעדיפים מאמרים קצרים יותר. אולם התחום המשפטי הוא תחום רחב ומאמר בין 300-400 מילים יהיה קצר מדי.

כך שהאורך הממוצע והאופטימלי הוא 600 מילים. הוא מותאם לעולם הדיגיטלי ומאפשר לבצע סקירה מלאה של נושא משפטי מסוים עם מידת ההעמקה הנדרשת.

להוריד תכנים מיותרים

עודף מידע היא טעות שחוזרת על עצמה הרבה פעמים במאמרים משפטיים ונובעת מההנחה שהקורא אולי לא יבין עד הסוף וכדאי לחדד עוד קצת את הנקודה. ואם כבר הבינו, זה לא יזיק.

אבל זה בהחלט יכול להזיק. דוגמאות שונות לאותו נושא או מספר משפטים שמסבירים את אותו הדבר גומרים לקורא להתייאש באמצע ולהפסיק לקרוא. מאמר משפטי מצוין חייב להיות מהודק וממוקד. עם כל המידע הנדרש, אך בלי תכנים מיותרים.

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף