Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



מהם תעריפי יעוץ משפטי הוגנים?

כאשר אנו זקוקים לעורך דין לטיפול בעניין משפטי, מומחיותו וניסיונו המקצועי הם הנתון החשוב ביותר עבורנו. אולם, אין ספק כי עלות שכר הטרחה הוא פרמטר רלוונטי מאוד.

מהם תעריפי יעוץ משפטי הוגנים?

טרם נפנה לקבלת יעוץ משפטי, נרצה לדעת כי התעריף אותו מבקש עורך הדין הוא סביר והוגן.

גובה שכר הטרחה של עורך הדין צריך לשקף את מידת המומחיות והניסיון שלו וכן את היקף העבודה אשר יידרש ממנו, לשם הטיפול המשפטי.

כמו כן, התעריף הנדרש מן הלקוח, חייב להיות ברמת הסטנדרט המקובל באותו ענף.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פגישת הייעוץ הראשונה תהיה במרבית המקרים, ללא תשלום, כך שהלקוח איננו מחויב לעורך הדין. לאחר מכן, התעריף שישלם הלקוח לעורך הדין, ייקבע על פי הפרמטרים השונים.

לעיתים קרובות, יאפשר עורך הדין ללקוח, לבחור את האופן שבו ייגבה שכר הטרחה, קרי, האם על פי שעת עבודה או האם על פי סכום אחד גלובאלי שייקבע מראש.

ייעוץ משפטי – קבוע או חד פעמי

כאשר מדברים על תעריף ייעוץ משפטי, יש להבחין בין לקוח הזקוק לייעוץ משפטי חד פעמי, לבין לקוחות קבועים.

לכל עורך דין ישנם לקוחות קבועים אשר מתקשרים עמו בהסכם ריטיינר. במסגרתו, משלם הלקוח לעורך הדין, שכר טרחה חודשי ועבורו, רשאי הלקוח לקבל ייעוץ משפטי שוטף, ללא הגבלה, בכפוף כמובן להסכם שכר הטרחה.

כאשר מדובר על ייעוץ משפטי חד פעמי, יגבה עורך הדין את שכר הטרחה, על פי שעת עבודה או על פי תשלום גלובאלי. לעיתים קרובות, יותיר עורך הדין את הבחירה הזו בידי הלקוח.

ישנה אפשרות נוספת של גבייה על פי שלבים בטיפול, כלומר, עורך הדין יגבה שכר טרחה התחלתי מסוים ויקבל תוספת תשלום, עבור כל דיון בבית המשפט, למשל.

מהו תעריף יעוץ משפטי הוגן?

לעורך הדין ישנם לקוחות הזקוקים לייעוץ משפטי שוטף ולקוחות אשר פונים לקבלת יעוץ משפטי חד פעמי.

בכל מקרה, תעריף שכר הטרחה של עורכי דין, חייב להיות סביר והוגן ולשקף שלושה מרכיבים:

1. הוותק המקצועי: שכר הטרחה צריך לשקף את הוותק של עורך הדין. עורכי דין בכירים, בעלי שם בתחומם, יגבו שכר טרחה גבוה יותר עבור ייעוץ משפטי, מאשר עורכי דין צעירים.

2. היקף הטיפול: יעוץ משפטי ממוקד המסתיים בפגישה אחת עם הלקוח או במספר בודד של פגישות, עלותו לא תהיה כשל ייעוץ משפטי אשר מוביל בהמשך לייצוג בערכאות, הגשת כתבי טענות וכיו"ב.

3. הסטנדרט המקובל: בין אם מדובר על עורך דין וותיק ובין אם על עורך דין צעיר יותר, התעריף הנדרש מן הלקוח, צריך להיות במסגרת הסטנדרט המקובל באותו ענף. הלקוח יכול לקבל מספר הצעות מחיר וכך לקבל אינדיקציה על רמת התעריפים.

אסור להתפשר על מקצועיות!

ההצפה במקצוע עריכת הדין, השפיעה מאוד על תעריפי שכר הטרחה של עורכי דין. התחרות עתה גדולה יותר מבעבר ולכן, ניתן, ללא ספק, למצוא עורכי דין המוכנים לתת ייעוץ משפטי, עבור שכר טרחה נמוך.

אמת, עלות שכר הטרחה חייבת להיות סבירה אך אסור בשום מקרה, להתפשר על מקצועיותו של עורך הדין, רק לשם תשלום נמוך יותר של שכר טרחה.

קבלת ייעוץ משפטי איכותי דורשת פנייה לעורך דין מומחה, בעל ניסיון בתחום ובמרבית המקרים, פירושו של דבר כי הלקוח יצטרף לשלם שכר טרחה גבוה יותר.

בעל מקצוע טוב, תמיד יוכל לדרוש יותר עבור שירותיו והדבר אינו שונה כשמדובר על עורכי דין. לכן, בחרו בעורך דין מקצועי ומנוסה, אשר גובה תעריף הוגן עבור ייעוץ משפטי.

קבלת יעוץ משפטי בחינם

גובה תעריף שכר הטרחה של עורך דין, הוא פרמטר חשוב בבחירת עורך דין למתן ייעוץ משפטי. מן האמור מעלה, אנו למדים כי שכר הטרחה שדורש עורך דין מן הלקוח, חייב לשקף את הוותק המקצועי שלו, את היקף העבודה ועליו להיות במסגרת המקובל באותו ענף.

חשוב לומר כי ניתן לקבל ייעוץ משפטי ללא תשלום במסגרות שונות, למשל, דרך לשכות הסיוע המשפטי של משרד המשפטים. מי שאינו זכאי לקבלת יעוץ משפטי מגורם זה, יכול לפנות אל מרכזי הזכויות של תכנית שכר מצווה, המופעלת על ידי לשכת עורכי הדין.

כמו כן, ניתן לקבל הכוונה כללית בפורומים המשפטיים השונים. אלו אינם מחליפים קבלת יעוץ משפטי פרטני, אך יכולים לסייע במתן מידע משפטי כללי.

כאשר יש צורך בקבלת יעוץ משפטי, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי, מומחה בתחומו. פרמטר שכר הטרחה, גם הוא רלוונטי ועל הלקוח לוודא כי התעריף הנדרש ממנו, סביר והוגן. שכר טרחה הוגן עבור ייעוץ משפטי הוא זה המשקף את הוותק המקצועי של עורך הדין, את היקף העבודה ואת תעריפי שכר הטרחה המקובלים בענף.

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף