Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
Netlawyers_MainPic משרד עורכי דין
פנייה לייעוץ אישי



עורכי דין פליליים מובילים בישראל

התחום הפלילי הוא אחד התחומים המשפטיים הנסקרים ביותר. עבירות כגון רצח, אונס, עבירות שוחד ומרמה – עולות תדיר במהדורת החדשות שכן נושאים אלו מעסיקים את הציבור הן ברמה הפרטית של הביטחון האישי והן ברמה הלאומית למשל כאשר איש ציבור נעצר בעבירות שוחד ומרמה.

עורכי דין פליליים מובילים בישראל

זו הסיבה שאנשים מן השורה שמעולם לא היו חלק מהליך פלילי כלשהו או בהליך משפטי בכלל, מסוגלים לדקלם שמות של עורכי דין פליליים מובילים בישראל שכן אלו מופיעים על מרקע הטלוויזיה השכם והערב ומנסים לעצב, במודע או שלא במודע, את גישתו של האזרח כלפי הלקוח המפורסם שלהם.

עורכי דין פליליים בישראל לעיתים הופכים להיות אושיות רשת או אושיית מסך ללא קשר לכישוריהם הרטוריים או המשפטיים. שכן כלל ידוע בשיווק גורס כי "פרצוף מוּכּר – מוֹכֵר". אדם המזוהה עם הצלחה בתחומו, ימכור גם מוצרי צריכה שאין להם כל קשר להתמחותו והצלחתו.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אז מיהם אותם עורכי דין פליליים מובילים?

  1. אין כמעט אזרח שלא יזהה את בלוריתו יפת התואר של עורך דין ציון אמיר. עורך דין אמיר נכנס לחיינו הציבוריים כאשר ייצג את נשיא המדינה לשעבר, משה קצב. אופי התיק, פרסומו הרב והאינטנסיביות שהתקשורת השקיעה במעקב אחר תיק הנשיא, הביאה לכך שלא יהיה משדר בוקר או תוכנית אקטואליה מבלי שנראה ונשמע את עורך דין אמיר.

מקבץ תיקים תקשורתיים שבהם ייצג עורך דין אמיר, קיבע את מקומו ותדמיתו כאחד מעורכי הדין הפליליים המובילים בישראל: השר גונן שגב, עבריינים בולטים כמו אסי אבוטבול, נאשמי מחתרת בת עין, אלי טביב ועוד.

  1. עורך דין ששי גז – סיפור חייו של ששי גז כמו נגזר מסיפור סינדרלה. ילד שגדל בשכונת מצוקה, פרדס כץ, והתחכך רבות עם משפחות פשע, גדל והפך להיות אחד מאותם עורכי דין פליליים מובילים בישראל. גם הוא ייצג בשורה ארוכה של תיקים תקשורתיים שהביאו לו חשיפה ציבורית גדולה למשל, חנן גולדבלט, מרגלית צנעני, שוקי בסו ועוד שורה ארוכה של תיקים מפורסמים.

לא פעם אמר ששי גז כי לו היה עורך דין, היה ודאי פושע. ללמדך כי לעיתים אדם הולך על שביל צר ואינו יודע לאן זה יובילנו.

  1. עורך דין עמית חדד – עורך דין המייצג את ראש הממשלה, זוכה לחשיפה תקשורתית עצומה. עמית חדד שפרש ממשרדו של עורך דין יעקב ויינרוט לאחר פטירתו, מייצג שורה ארוכה של אישי ציבור ובראשם כמובן ראש הממשלה נתניהו. עורך דין המייצג איש ציבור מהשורה הראשונה, נהנה מהחזקה כי אם אותו איש ציבור שכר את עורך הדין להגן עלו, אזי ודאי מדובר בעורך דין מהמעלה העליונה.

כיצד נקבעת רשימת עורכי דין פליליים מובילים בישראל?

ענף חברות המדרוג הוא ענף משגשג. חברות מדרוג שונות מדרגות חברות מתחומים שונים ועל סמך דירוג זה נקבעות החלטות כבדות משקל.

למשל דירוג חברה פיננסית כפי שנקבע בידי חברות הדירוג, הוא שיקול חשוב בהחלטה של בנק האם להעניק אשראי לאותה חברה. דירוג נמוך של חברה עלול לפגוע בה קשות הן מבחינה ציבורית והן מבחינה כלכלית.

גם בתחום עורכי הדין קיים דירוג. את הדירוג השנתי מפרסמת חברת דן אנד ברדסטריט – הוא מדד הידוע בשם "דנס 100". דירוג זה מחולק לשלושה חלקים: המשרדים המובילים, המשרדים הבולטים והמשרדים הידועים. למשל בשנת 2020 דורגו המשרדים הבאים בצמרת הרשימות.

  1. המשרדים המובילים – אבי חימי, ירום הלוי ומשה שרמן
  2. המשרדים הבולטים – אביגדור פלדמן, ארז אבוהב ואריאל עטרי
  3. המשרדים הידועים – אייזנברג, בן שעיה וגיל פרידמן

כמובן שדירוג זה המוסיף יוקרה למשרד עורך הדין, בא לידי ביטוי במיתוג חזק יותר ובהצדקה לנטילת שכר טרחה גבוה יותר.

האם עורכי דין פליליים מובילים בישראל, בהכרח טובים יותר?

לא בהכרח. בעולם שיווקי שאנו חיים בו, אדם מצטייר לעיתים בעיני הציבור בצורה שונה מהמציאות. האם רופא המגיש תוכנית רפואית בטלוויזיה, או פסיכולוג המפרסם מכללה, או עורך דין המגיש תוכנית ראיונות משפטית – בהכרח טובים מרעיהם למקצוע? כמובן שהתשובה היא שלילית. אולם אדם שנחשף לעיני הציבור באופן תדיר, דבריו נשמעים בהקשרים שונים ופרצופו מוכר לכול, נהנה מהילה של אדם המבין בתחומו מעבר להבנתו של קולגה, שכן הציבור מניח כי אם אותו מגיש לא היה מומחה בתחומו, הרי שהוא לא היה מופיע על המרקע. כמובן שגישה זו היא נאיבית שכן הציבור אינו מודע למערכת השיקולים העומדת מאחורי בחירתו של אותו אדם.

עורך דין פלילי מומלץ בישראל הגיע למעמדו בשל מגוון רחב של סיבות. לא תמיד כולן קשורות ליכולותיו המשפטיות המופלאות או לתקדימים דרמטיים שנרשמו על שמו. לכן בכל מקרה ומקרה יש לבחון את האדם לגופו של עניין ולא לגופה של תדמיתו הציבורית או השיווקית.

לסיכום: עורכי דין פליליים מובילים בישראל נהנים מחשיפה תקשורתית רבה. ייצוג של איש ציבור או סלבריטי מבטיח תודעה תקשורתית וקיבוע תדמית של מצליחן על עורך הדין. דירוג שנתי של דנס 100 מדרג את משרדי עורכי הדין במספר קטגוריות, אולם חשוב לזכור כי בעת צרה, יש לבחור את עורך הדין משיקולים ענייניים בלבד ולא להיות מושפעים מתדמית תקשורתית זו או אחרת.

*האמור בתוכן המקצועי של אתר Netlawyers אינו בגדר המלצה משפטית, אינו תחליף לחות דעת משפטית או ייעוץ. המבקש לעשות שימוש בתוכן האתר, עושה כן באחריותו בלבד.

לייעוץ ראשוני חייג 077-8054051 (זמינות 24 שעות)
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף